Kommenteeri

5 hommikurituaali, et päev õnnestuks.

Meil on oma kindlad rutiinid, mida tehakse igal hommikul ja neid tehakse tavaliselt kindlas järjekorras. Paljudel on esimene asi juua tass lõhnavat hommikukohvi või teed.
Paljudel on hommikul esimene asi juua tass lõhnavat hommikukohvi või teed. Praegu on sageli esimene asi visata pilk telefoni.  Mõned sirutavad ennast voodis või kohe voodist välja tulles, mõni viskab pilgu aknast välja. Sellel, aga kuidas me oma päeva alustame, on väga oluline osa selles, kuidas meie päev kulgeb ja õnnestub. See, mida me esmalt teeme ja kuidas teeme juhib meid terve päeva.

Sageli tehakse neid tegevusi nö autopiloodil, ilma sellele, mida ja kuidas teeme täpselt tähelepanu pööramata.

Selleks, et päev õnnestuks looge oma rituaalid, mida teile meeldib hommikuti teha ning mille tegemise juures te tunnete, et need annavad teile energiat, rahu ja heaolutunnet. Kõik need on väikesed asjad, aga need on tegevused meie endi jaoks ja heaoluks.

Meie elutempo on kiire ja järjest kiiremaks see läheb, seetõttu on oluline osa rahustada oma meeli ja mõelda enne kui asud tegutsema.
  • Siruta ennast.
  • Tee 5 minutit hingamisharjutusi.
  • Mõtle läbi oma päeva tegevused.
  • Keskendu olevikule, naudi hetke.
  • Enne kui uksest välja lähed, mõtle alati kuhu sa lähed, milleks lähed ja mis sind ees ootab.
Kuidas see täpselt välja võiks näha?
Sirutamine ja hingamine.
Esimene asi kui ärkad voodis ja avad silmad hinga sügavalt sisse ja tunneta enda kohalolu. Lõdvesta kogu oma keha alustades varvastest kuni pealaeni. Mõtle ja tunneta kuidas sa ennast tunned. Seejärjel siruta ennast täies pikkuses välja ja tee kõhuga hingates sügavat sisse ja välja hingamist.

Sirutamist ja hingamist võib teha ka voodist välja tulles, ei pea olema voodis. Tuleb leida endale sobiv koht. Oluline on siiski, et see oleks esimene asi enne kui hakatakse toimetama igapäevatoimetusi.

Mantra loomine.
Tunneta, et oled puhanud ja sul on palju energiat. Korda endale mõttes oma mantrat. See võib olla järgmine: ma olen terve, ma tunnen ennast suurepäraselt, olen puhanud ja mul on palju energiat.
Mõelge, mida te endale soovite, milline tahate olla. Pange see kirja ja korrake seda endale igal hommikul. Võib teha erinevaid variatsioone ja seda aeg-ajalt muuta korrigeerida. Peamine, et see oleks positiivne ja mitte tingivas kõneviisis.
Päeva tegevused.
Kui oled ärganud istu näiteks esmalt voodis ja koonda oma mõtted või vaata aknast välja kaugusesse ja koonda oma mõtted. Mõtle läbi oma päeva tegevused. Mida sa teed ja kuidas sa teed.
Mõtle iga päeva peale ka enda heaoluks mingi tegevus ja järgi, et sa seda enda jaoks ka teed. See ei tohiks olla kohustus või raske tegevus mis nõuab tahtejõudu või pingutust. Mõtle enda jaoks mingi puhkusehetk, sest kohustusi on meil niigi palju. Näiteks lubad endale päeval magamist 15 – 20 minutit või lõuna sõbraga või osta endale midagi maistvat ja kvaliteetset süüa, tee endale lõõgastav vann või luba endale massaaž või mõni muu heaolu teenus.

Keskendu olevikule.
Loo endale hommikujoogi rituaal. Kohvi või tee joomine.
Hommikujoogi rituaal. Kohvi või tee joomine.
Enne kui võtad esimese sõõmu, hingan sügavalt sisse head aroomi. Sule silmad ja kujuta endale ette kui hästi sa ennest tunnen seda esimest sõõmu võttes. Alles seejärjel joo esimene lonks ja tunneta, kuidas see maitseb ja kuidas mõjub ja kuidas jook kulgeb mööda sind ja sind äratab.
Võta hommikuse joogi kõrvale tükk head tumedat mõru šokolaadi.

Ära unusta uksest väljudes mõelda kuhu sa lähed! Lähed tööle, mida sa seal teed, kellega kohtud, mis on su päeva eesmärk. Lähed poodi, mida ostma. Lähed kinno, siis milleks – lõõgastuma. Või on mõni muu põhjus. Lähed sõpradega välja, samuti milleks, mõtle mida sa soovid nende koos oldud ajalt? Soovid kuulda, et su sõpradel läheb hästi

Punkte kolm ja neli võib teha erinevas järjekorras, sõltub, kuidas ennast mugavamalt tunned ja millal rohkem ärkvel oled. Kui esmalt on vaja juua turgutav jook, siis tee seda. Oluline on siiski, et sellel ajal ei kalduks sa kõrvale muudele tegevustele. Selle rituaali ajal ei mõtle päeva tegevustele, ei loe uudiseid ega vaata mis toimub sotsiaalmeedias ning millised e-kirjad on tulnud. Seda kõike saab teha siis kui hetkes olemise hetk on nauditud.

Kõik need tegevused aitavad rahustada meeli ja tulla paremini toime väljastpoolt tuleva infotulva ja sellest tekkiva survega. See kõik ei õnnestu esimese korraga ja seda järgida ei olegi väga lihtne. Oluline on see, et te alustate kusagilt peale. Kui alguses õnnestub oma rituaali järgida nädalas mõnel paaril kolmel päeval, siis see on juba väga hea tulemus. Võtke asja samm, sammult. Kui vahel see ununeb, siis alustage otsast peale. Me võime alati alustada algusest.

Lisa kommentaar

Email again: